wtorek, 12 lipca 2016

Liebster Blog Award


Dziękuję za nominację do Liebster Blog Award z bloga Escursione :)

,,Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował”.

Pytania:
1. Na której wyspie archipelagu Escursione chciałabyś zamieszkać?
2. Która z wysp Escursione najlepiej opisuje Twój charakter? -Podpowiedź-
3. Jaki masz stosunek do wspólnego tworzenia, tak jak ma to np. miejsce na Escursione? Widzisz w tym sens?
4. Zdarza Ci się oceniać człowieka po jego powierzchownym zachowaniu? Starasz się zrozumieć jego motywy postępowania?
5. Jak rozumiesz pojęcie „dobre serce”?
6. Z jakim przejawem nietolerancji spotykasz się najczęściej?
7. Gdyby został postawiony przed Tobą wybór – spełnią się wszystkie Twoje marzenia, lecz musisz wybaczyć wszystkie krzywdy największym wrogom – to zdecydowałbyś/-ałabyś się?
8. Zgadzasz się ze słowami Mahatmy Gandhiego: „Zwy­ciężaj­cie niena­wiść miłością, niep­rawdę – prawdą, prze­moc – cierpieniem”?
9. Według myśli Josepha Conrada – „Cier­pienie da­je prędką dojrzałość”. Jaki Ty masz stosunek do tej sentencji?
10. Która z tych cnót – wiara, nadzieja, miłość – jest Ci najbliższa? Dlaczego?
11. Kto jest Twoim mentorem bądź wzorem do naśladowania? Dlaczego?



Odpowiedzi:
1. Jestem wiecznym zmarzlakiem, więc chyba wybrałabym Igneus Cataracta :D
2. Myślę, że w każdej z wysp odnalazłabym jakąś moją cechę, ale podobnie jak w pytaniu pierwszym, wybieram Igneus Cataracta. "Ludność tego lądu ceni sobie rozrywkę i relaks, znana jest powszechnie z optymizmu, jak i ognistego temperamentu" - to miejsce stworzone dla mnie (choć z tym optymizmem bywa u mnie różnie, czasem zamieniam się w pesymistkę). 
3. Moim zdaniem tak. Pomijając już nawet pisanie - można poznać wielu naprawdę ciekawych i często inspirujących ludzi. 
4. Niestety jedną z moich wad jest powierzchowne ocenianie, tzn. gdy zobaczę kogoś nowego i zastanawiam się czy zagadać, czy nie i jeśli ta osoba wydaje mi się być niemiła - po prostu nie podchodzę do niej. Kilka razy już się to sprawdziło, dlatego cieszę się, że jednak zostałam na bezpiecznym gruncie, a w przypadkach kiedy jednak się pomyliłam, jest mi teraz strasznie głupio. 
5. Dobre serce znaczy dla mnie tyle, co ktoś bez zastanowienia udzielający pomocy i nie pragnący nic w zamian. 
6. Na szczęście (o ile można to nazwać szczęściem) jedynym przejawem nietolerancji, który spotykam w moim otoczeniu jest wyśmiewanie się. Wiadomo, to również jest strasznie bolesne, ale w pewnym sensie cieszę się, że nie wchodzi to na wyższy poziom. 
7. Tak, bez zastanowienia. Jestem osobą bardzo pamiętliwą i kilku wrogów mam, ale czasem zastanawiam się dlaczego w ogóle zaczęła się ta wzajemna nienawiść i jak by to było, gdyby między nami wszystko było okej. Wiadomo - duma nie pozwala się pogodzić, ale staram się utwierdzać w przekonaniu, że wybaczyłam im wszystkie krzywdy :D 
8. Z dwoma pierwszymi tak, ale z trzecim miałam troszkę problem, bo (nie bijcie!) nigdy nie słyszałam ani tego stwierdzenia, ani w ogóle o autorze tych słów. Przeczytałam gdzieś jednak, że pan Mahatma Gandhi jest zwolennikiem biernego oporu, a do mnie to w ogóle nie przemawia. Wiadomo, nie jest dobrze przemocą reagować na przemoc, ale jeśli dzieje nam się jakaś krzywda, nie możemy trwać w tym bezczynnie i czekać, aż coś się zmieni. 
9. To prawda. Ludzie po przejściach stają się dojrzali szybciej niż inni, bo niestety muszą tacy być. 
10. Wszystkie z nich są niezmiernie ważne, ale chyba wybrałabym miłość. W każdej postaci -  do Boga,  mamy, taty, rodzeństwa, do swojej drugiej połówki - miłość jest niezwykle ważna w naszym życiu.
11. Nie mam takiej osoby. Moje życie przeżyję sama i sama muszę się pewnych rzeczy nauczyć. Są za to ludzie, których podziwiam - uśmiechnięci niezależnie od sytuacji i niosące bezinteresowną pomoc innym. 


Ja nominuję: 
1. Hope
4. Stay With My Heartrt
5. Upadek Raven

Od razu przepraszam za tak niewielką ilość nominacji, ale dopiero od niedawna obracam się w kręgach blogów z opowiadaniami, więc niewiele linków jest mi znanych :)

Moje pytania:
1. Naprawiać stare, czy wyrzucać i kupować nowe? 
2. Być sobą i mieć jednego przyjaciela, czy nosić maski i być lubianym przez wszystkich? 
3. Życie na wsi, czy w mieście? Dlaczego?
4. Co powiedziałbyś/-ałabyś samemu sobie, gdybyś mógł/mogła cofnąć się w czasie o kilka lat?
5. Jakie 3 słowa określają Cię najbardziej?
6. "Co było – to z wiatrem po wodzie spłynęło" - czy Twoim zdaniem dobrze jest zapominać o tym co było złe i iść dalej? 
7. Gdyby Twoje życie miało przypominać dowolny serial, który byś wybrał/wybrała?
8. Którego gatunku filmowego najbardziej nie lubisz i dlaczego?
9. Jaka jest najbardziej szalona rzecz, którą chciałbyś/chciałabyś zrobić, ale za bardzo się boisz/wstydzisz?
10. Możesz zamienić się miejscem z bohaterem jednej książki. Jaką książkę byś wybrał/wybrała? Dlaczego akurat tę?
11. Budzisz się w szpitalu. Nic nie pamiętasz. Koło Ciebie stoją tylko dwie osoby. Obie mówią swoją wersję wydarzeń. Komu zaufasz? Przemiłej staruszce, czy przystojnemu chłopakowi? 



2 komentarze:

  1. Dziękujemy za nominację :) Post niedługo się pojawi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiła mnie Twoja ostatnia odpowiedź, heh :)
    Pozdrawiam, November

    OdpowiedzUsuń